Autor Thema: Out of Office Agent läuft nicht  (Gelesen 7396 mal)

Offline christa

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 13
  • Geschlecht: Weiblich
  • Seit ich Exchange kenne, liebe ich Lotus Notes :-)
Out of Office Agent läuft nicht
« am: 07.04.04 - 14:54:18 »
Hi Leute,
ich habe auf einem Dominoserver (5.0.10. englisch) das Problem, dass der Out of Office Agent nicht mehr läuft. D.h. die Einstellungen im Mailfile sind richtig - ich hab mir das im Designer angesehen. Es ist der richtige Server ausgewählt, eingestellt dass er jede Stunde läuft usw...... Ich seh auch auf dem Server nichts wenn ich den Agent von dem User aktiviere.
Ich bin echt ratlos - ich hatte das noch auf keinem unserer Server :-(
Hat wer einen Tip, was ich überprüfen kann?
Hab übrigens den Dominoserver auch noch neu gestartet. Hilft auch nichts.
Danke für Eure Antworten.
Christa
21 Domino Server, auf NT4 und W2K Servern, alle Domino Version 5.0.10 - englisch; Clients Version 5.0.4 - 5.0.11 englisch; insgesamt ca. 1000 User;

Offline Wolfgang

  • Gold Platin u.s.w. member:)
  • *****
  • Beiträge: 1.412
    • Mit dem Fahrrad durch Wüste, Regenwald und Arktis ...
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #1 am: 07.04.04 - 15:19:16 »
... das Recht, beschränkte Script-Agenten laufen zu lassen, ist erforderlich ...

Gruß
Wolfgang

Offline christa

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 13
  • Geschlecht: Weiblich
  • Seit ich Exchange kenne, liebe ich Lotus Notes :-)
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #2 am: 07.04.04 - 16:35:00 »
... das Recht, beschränkte Script-Agenten laufen zu lassen, ist erforderlich ...

Gruß
Wolfgang

erstmal danke für deinen tip, dieses recht ist vorhanden.
der agent lief ja bisher auch - wenn ich im designer auf
test oder run gehe, dann hauts auch hin

21 Domino Server, auf NT4 und W2K Servern, alle Domino Version 5.0.10 - englisch; Clients Version 5.0.4 - 5.0.11 englisch; insgesamt ca. 1000 User;

Driri

  • Gast
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #3 am: 07.04.04 - 16:45:38 »
Sieht man denn im Log irgendwas ? Irgendeine Fehlermeldung vom Amgr ?

Offline MartinG

  • Freund des Hauses!
  • Gold Platin u.s.w. member:)
  • *****
  • Beiträge: 3.802
  • Geschlecht: Männlich
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #4 am: 07.04.04 - 16:47:38 »
Hat der User Managerrechte auf seiner MailDB?

Gruss
Martin
Martin
Wir leben zwar alle unter dem gleichen Himmel, aber wir haben nicht den gleichen Horizont.
KONRAD ADENAUER

MOD

  • Gast
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #5 am: 07.04.04 - 16:51:46 »
@Christa
Hat der Anwender das "richtige" Recht auf das Mailfile?
Was sagt das log aus?
Ist die Hosts gepflegt?

Du hast beschrieben das er jede Stunde läuft. Ich kann bei uns nur max. einstellen mehrmals am Tag.
Gibt es beim Zeitplan des Agenten irgendwelche Einschränkungen?

 ;D MOD

Offline christa

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 13
  • Geschlecht: Weiblich
  • Seit ich Exchange kenne, liebe ich Lotus Notes :-)
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #6 am: 07.04.04 - 16:57:19 »
Sieht man denn im Log irgendwas ? Irgendeine Fehlermeldung vom Amgr ?

hmmm jooooo ....

OutOfOffice' in 'mail\hartl.nsf') error message: Notes error: The remote server is not a known TCP/IP host.
07.04.2004 15:07:32   AMgr: Agent ('OutOfOffice


Könnte das vielleicht ein DNS Problem sein????
Was meint er mit Remote Server? Der Server auf dem der
Out of Office läuft (laufen sollte) und das Mailfile liegt sind der
gleiche!
21 Domino Server, auf NT4 und W2K Servern, alle Domino Version 5.0.10 - englisch; Clients Version 5.0.4 - 5.0.11 englisch; insgesamt ca. 1000 User;

Offline christa

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 13
  • Geschlecht: Weiblich
  • Seit ich Exchange kenne, liebe ich Lotus Notes :-)
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #7 am: 07.04.04 - 16:58:12 »
Hat der User Managerrechte auf seiner MailDB?

Gruss
Martin

japp hat er!
21 Domino Server, auf NT4 und W2K Servern, alle Domino Version 5.0.10 - englisch; Clients Version 5.0.4 - 5.0.11 englisch; insgesamt ca. 1000 User;

Offline christa

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 13
  • Geschlecht: Weiblich
  • Seit ich Exchange kenne, liebe ich Lotus Notes :-)
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #8 am: 07.04.04 - 16:59:35 »
@Christa
Hat der Anwender das "richtige" Recht auf das Mailfile?
Was sagt das log aus?
Ist die Hosts gepflegt?

Du hast beschrieben das er jede Stunde läuft. Ich kann bei uns nur max. einstellen mehrmals am Tag.
Gibt es beim Zeitplan des Agenten irgendwelche Einschränkungen?

 ;D MOD

mhmhm ja hosts - hamm ned, geht alles über DNS,
aber ich glaub in die richtung wirds laufen.
der Dominoserver hat nämlich einen anderen namen
als der physisch darunter liegende W2K Server

21 Domino Server, auf NT4 und W2K Servern, alle Domino Version 5.0.10 - englisch; Clients Version 5.0.4 - 5.0.11 englisch; insgesamt ca. 1000 User;

Offline christa

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 13
  • Geschlecht: Weiblich
  • Seit ich Exchange kenne, liebe ich Lotus Notes :-)
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #9 am: 07.04.04 - 17:05:15 »
hmmm ich hab jetzt mal gecheckt, DNS ist okay
Name vom Dominoserver wird richtig aufgelöst....... ??? ???
21 Domino Server, auf NT4 und W2K Servern, alle Domino Version 5.0.10 - englisch; Clients Version 5.0.4 - 5.0.11 englisch; insgesamt ca. 1000 User;

Driri

  • Gast
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #10 am: 07.04.04 - 17:06:29 »
Sieht man denn im Log irgendwas ? Irgendeine Fehlermeldung vom Amgr ?

hmmm jooooo ....

OutOfOffice' in 'mail\hartl.nsf') error message: Notes error: The remote server is not a known TCP/IP host.
07.04.2004 15:07:32   AMgr: Agent ('OutOfOffice


Könnte das vielleicht ein DNS Problem sein????
Was meint er mit Remote Server? Der Server auf dem der
Out of Office läuft (laufen sollte) und das Mailfile liegt sind der
gleiche!


Das wäre meine Frage gewesen. Ist das der Homeserver des Benutzers oder ist das eine Replik auf einem anderen Server ?
Also was steht bei dem User im Personendokument ?

Offline christa

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 13
  • Geschlecht: Weiblich
  • Seit ich Exchange kenne, liebe ich Lotus Notes :-)
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #11 am: 07.04.04 - 17:12:12 »
Es ist sein Homeserver!
Im NAB im Personendokument steht auch dieser Server.


21 Domino Server, auf NT4 und W2K Servern, alle Domino Version 5.0.10 - englisch; Clients Version 5.0.4 - 5.0.11 englisch; insgesamt ca. 1000 User;

Offline MartinG

  • Freund des Hauses!
  • Gold Platin u.s.w. member:)
  • *****
  • Beiträge: 3.802
  • Geschlecht: Männlich
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #12 am: 07.04.04 - 17:39:04 »
Steht im Agent auch der richtige Server drin?

Gruss
Martin
Martin
Wir leben zwar alle unter dem gleichen Himmel, aber wir haben nicht den gleichen Horizont.
KONRAD ADENAUER

Driri

  • Gast
Re:Out of Office Agent läuft nicht
« Antwort #13 am: 07.04.04 - 17:41:23 »
Das sagt die KB dazu :

Klicki

Problem  
A server runs a Notes agent, such as the Out of Office agent, in the background, which is supposed to send a mail message. The agent runs, but the mail message is never sent. In some cases errors such as the following are logged in the Notes log:
"Unable to find path to server" or,

"Server Not Responding" or,

"...remote server is not a known TCPIP host"



Or, the Agent Log will contain a message such as:


"Unable to send mail" or,

"Server Not Responding"



Mail is sent correctly when a user runs the same agent manually from a workstation.



Note: In order to see agent activity written to the Notes Log the following property must be enabled in the Notes.ini file:


Log_AgentManager=1
 
 
 
 
Solution
These errors may be caused by an improper entry for the Mail Server field in the Server document within the public Name & Address Book (NAB), or it may be caused by a server configuration or TCPIP issue. Several cases have been seen where the Network Address field for a TCPIP port contained either an incorrect host name or an IP address, or DNS was not working correctly.
To troubleshoot this issue:

Check the Mail Server field in the Server document. If this entry is incorrect the error returned typically is: "Server Not Responding". This might happen if the server name has been changed and this entry has not been updated. The entry should match the server's abbreviated hierarchical name. Example: Mail01/US/Widgets

From the server's client attempt to open a database on the server. Indicate the server using the server name rather than using Local. If this produces an error, then the TCPIP port setting's Network Address entry within the Server document should be checked for accuracy against their Hosts file or DNS. The correct syntax to use in the Network Address field should be the server's Fully Qualified Domain Name (FQDN). For example, Mail01.widgets.com. Refer to the related document, "Troubleshooting Script: How to Diagnose Notes and Domino TCP/IP Issues" (#144302) for more information on troubleshooting TCPIP issues.

If the above troubleshooting techniques do not resolve the issue then see the Supporting Information section and the Related Documents noted below for troubleshooting this issue further.


LotusScript agent that can be used to rule out a problem within the agent itself
Use the following LotusScript code to create an agent that simply sends a message to the person troubleshooting the problem. If the message is not sent, then this proves that the problem spans all background agents on the server, and rules out anything specific with the agent that you are troubleshooting. This can be especially useful when trying to rule out code in a complex agent such as the Out of Office agent.

Dim session As New NotesSession
Dim db As NotesDatabase
Dim doc As NotesDocument
Set db = session.CurrentDatabase
Set doc = New NotesDocument( db )
doc.Form = "Memo"
doc.SendTo = "John Howard/OrgUnit/Org"
doc.Subject = "Here's the document you wanted"
Call doc.Send( False )

With Designer access, create a new shared agent and change the agent's action to Run "LotusScript". Click on the "Initialize" object and place this code between Sub Initialize and End Sub lines. Change the recipient of the Sendto Method in the code from "John Howard/OrgUnit/Org" to the hierarchical name of the person that is creating the agent.

Change the "When should this agent run?" setting to "On Schedule More Than Once A Day". Click on the Schedule button and change it to run Once every 5 minutes. Save the agent and enable it. An email with the subject "Here's the document you wanted" should be sent every 5 minutes.

If no mail is sent, then the problem spans all background agents on the server and is not an issue with the coding of the particular agent.

IMPORTANT NOTE: The above is a sample script, provided only to illustrate one way you can approach your troubleshooting. Notes Support Services does not support this script and will not be able to customize it for a customer's specific configuration.


Troubleshooting Technique for Cases Where No Error Occurs:

In cases where mail does not get sent and no errors are logged, error handling around the line which sends a document may capture an error.

...
On Error GoTo SendFailed
Call doc.Send( False )
On Error GoTo 0 ' disable error handler

An example of an appropriate error handler would be

SendFailed:
Print "Mail send failed because of Error " & Str(Err) & ", " & Error$
Resume Next

Scenario Where Both a Public and a Private Port Exist:
It has also been observed in one incident that this issue can occur on a server where both a public and private port exist (refer to the document, "How to Assign Multiple NICs and/or IP Addresses for a Host Computer and Domino Server Using TCP/IP" (#155513) for an example of this), even though the configuration appears correct.  As an acceptable workaround in this specific scenario, a Server connection document can be created that is from the Server itself and to the intended IP address of this server (as in the document for the AS/400, "AS/400: Scheduled Agents that Include @MAILSEND or Send Method Do Not Deliver Mail" (#170217)).

Supporting Information:

This issue occurs because when the server runs an agent, it accesses the server as a client. The Server document is used in place of a Person document for user information for this particular client.

The server uses the entry in the Mail Server field of the Server document as its home server. This defaults to the server itself. If the network address of the server is incorrect, or the server cannot resolve the host name in the network address field, it is unable to make a connection to send mail, and an error occurs.

NOTE: If you change the Mail Server field, the server may need to be downed and brought back up in order for the change to take affect.

The Server document can be located by opening the Servers view, then opening the Servers sub-view in the Public NAB (also called the "Domino Directory" in Notes R5).
 

 

Impressum Atnotes.de  -  Powered by Syslords Solutions  -  Datenschutz