Thema hat sich erledigt. Problem war:
The AdminP request "Create New Mail File Replica" is responsible for creating a replica copy of the old mail file on the new mail server. This step also verifies whether or not the mail file has a local archive, and moves the archive settings to the new server. This is the point at which the error message is generated. The error can appear if the "Last Modified" field contains a user name that no longer exists. Perform the following steps to verify the archive settings of a mail file:
1. Select Actions -> Archive -> Settings -> Settings tab.
2. If the "Last Change" field does not contain a valid user name, change the field value to the correct name and save the settings.
3. Go into the Admin4.NSF database and run the "Create New Mail File Replica" request again.
Fasse noch kurz zusammen:
Auf die Datenbanken names.nsf, admin4.nsf und die Maildatenbank die verschoben werden soll, müssen alle Server Zugriff haben.
Unter den Archivierungseinstellungen darf unter "Letzte Änderung" kein Benutzer sein, den es nicht mehr gibt. Zusätzlich muss dieser auch Zugriff auf die Datenbank haben.