So am Samstag war es dann wieder soweit.
Diesmal aus dem Debug:
ab Zeitpunkt X:
9.12.2006 23:31:34 Error connecting to server Musterserver/Muser/DE : Remote system no longer responding
Diese Meldung kommt alle 3-5 Minuten
Zu dieser Zeits werden auch keine bestimmten Tasks gestartet.
Alles geht. Mails werden empfangen, versendet, Replikation mit anderen Servern funktioniert ebenfalls, zumindest in eine Richtung. Der Cluster und die anderen Server finden diesen auch nicht mehr. Nur Anmelden kann sich niemand mehr.
Dann läuft der Server noch ca. 8 Stunden,
Danach:
Error on Listen function: Insufficient memory - Network Pool is full.
IMAP Server: Listener failure: Insufficient memory - Network Pool is full.
POP3 Server: Listener failure: Insufficient memory - Network Pool is full.
SMTP Server: Listener failure: Insufficient memory - Network Pool is full.
IBM:
Solution
Basically this message is unavoidable and is only a symptom/side effect of another problem. Whenever the server is too busy to respond to a client request, the client times out and a new session is requested. Eventually we run out of network session blocks and hence the message "Network Pool is full".
There is really nothing you can do about the message. The problem of why the server could not respond to the client requests must be addressed. Nicht wirklich hilfreich.