Autor Thema: "Datei nicht vorhanden" bei Mail-Export  (Gelesen 5133 mal)

Offline den_denver

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"Datei nicht vorhanden" bei Mail-Export
« am: 30.08.04 - 15:05:41 »
Hallo zusammen,

wir haben hier so ein paar Spezis, die wollen an einem System unbedingt die im Notes integrierte Export-Funktion für Mail-Dokumente nutzen. Das ganze als RTF oder DOC-Datei. Damit das funktioniert muss man erstmal ein Mail öffnen, dann auf Datei / Exportieren klicken, den richtigen Dateityp auswählen, Speicherort und Dateiname und dann sollte das funktionieren. Jedenfalls tut's das bei mir und 2-3 anderen Maschinen.
An diesem System bekommt man nach der Datei-Maske die Fehlermeldung "Datei nicht vorhanden". Warum? Welche Datei braucht Notes hier? Wo muss die stehen? Habe bereits die notes.ini aufgeräumt und die cache.dsk gelöscht. Der Effekt ist aber immer noch derselbe.
>:( ???

Wer weiss Rat?

Gruß
Dennis

Offline HRaq

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Re:"Datei nicht vorhanden" bei Mail-Export
« Antwort #1 am: 31.08.04 - 08:00:05 »
Hi,

versuch mal den Export ohne das Dokument zu öffnen.
Einfach das Dokument markieren, dann exportieren als "structured text".
Das sollte er dann auch tun.
Ansonsten aktualisier mal den Ansichtenindex mit strg + shift + F 9.

Gruß Henning
Gruß Henning

Offline den_denver

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Re:"Datei nicht vorhanden" bei Mail-Export
« Antwort #2 am: 02.09.04 - 16:51:37 »
Hallo,

danke für die Ansätze, aber davon hilft leider auch nichts...der Export muss schon als DOC oder RTF funktionieren. Ansichtsaktualisierung, Schablonenaktualisierung und Client-Neuinstallation hat alles nichts gebracht...
wovon ist dieser Dreck denn bitte abhängig?!  ???
Denke hier muss ein Call an Lotus erfolgen...  >:(
« Letzte Änderung: 02.09.04 - 16:52:15 von den_denver »

Offline Tode

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Re:"Datei nicht vorhanden" bei Mail-Export
« Antwort #3 am: 02.09.04 - 17:11:16 »
Welche Version setzt Ihr denn ein ?
Wurden die betroffenen Clients eventuell upgedatet ?

Hier ein KB- Artikel, der zur Fehlermeldung, aber nicht zu Deiner Vorgehensweise passt... (1091752):

The @Command([FileExport]) function fails after you upgrade your Notes R5 Client to release 5.0.5 or above.  One of the following error message occurs:

"Import/Export not configured"

"File not found"

"File does not exist"

For example, the formula below results in the "Import/Export not configured" error.

@Command([FileExport]; "Lotus 1-2-3 Worksheet" ; "C:\\demo.123")



Solution
In Notes 5.0.5 Client the following parameters were updated to new syntax:

Original Help Listing
New syntax in 5.0.5 and later:
Ami Pro
MicrosoftWord RTF
WordPerfect
Lotus 1-2-3 Worksheet
Word for Windows 6.0
Lotus Ami Pro
MicrosoftWord , MicroSoftWord 6.0
Wordperfect 5.1 , WordPerfect 6.0 , WordPerfect 6.1
Lotus 1-2-3
No longer used

The Help incorrectly lists a export filter for ANSI Metafile.  This is incorrect - the filter was never included with Notes 5.x .

Using the example from above, the proper formula syntax in Notes 5.0.5 (and above) is:

@Command([FileExport]; "Lotus 1-2-3" ; "c:\\demo.123")



Excerpt from the Lotus Notes and Lotus Domino Release 5.0.5 QMR fix list:

Editor - Import & Export WP
SPR# PLAE4BQRDQ - Made the descriptions for the file types in the Import and Export dialogs, consistent. NOTE: This change may effect existing @commands related to Import and Export. You should review your Import and Export @commands to see if this change affects you.  


The documentation in the Domino 5.0.5 (and above) Designer Help does not reflect this change in syntax.   The Notes/Domino 5.0.5 Release Notes do indicate changes made to the Import/Export dialog boxes, but do not reflect the syntax change.

Supporting Information:

Excerpt From the Notes/Domino 5.0.5 Release Notes:


Client
Changes to file listing in Import/Export dialog box

With R5.0.5, the listing of the available choices for Import/Export dialog boxes has changed. The file format options are still the same, however, some may appear differently in the list box (for example, the addition or removal of a space).
NOTE: These changes may cause some LotusScript commands not to work. If the changed formats are used by programs, users should update their LotusScript to reflect the change.
The altered choices for Import are now:
Lotus Ami Pro
Lotus PIC
Microsoft Excel
Microsoft Word
Lotus Word Pro
WordPerfect
The altered choices in the Export box are now:
Microsoft RTF
Lotus Ami Pro
Microsoft Word

Related Documents:

Export Options in User Interface and the @Command FileExport Are not Available or Result in an Error
Document #:  197135  

Error: "Import/Export Not Configured" When Exporting From a View
Document #:  187125  

Error: "Import/Export Not Configured" in Notes 4.x When Exporting to 123 File Using @Command
Document #:  139015  


Gruss
Torsten (Tode)

P.S.: Da mein Nickname immer mal wieder für Verwirrung sorgt: Tode hat NICHTS mit Tod zu tun. So klingt es einfach, wenn ein 2- Jähriger versucht "Torsten" zu sagen... das klingt dann so: "Tooode" (langes O, das r, s und n werden verschluckt, das t wird zum badischen d)

Offline Tode

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Re:"Datei nicht vorhanden" bei Mail-Export
« Antwort #4 am: 02.09.04 - 17:14:35 »
der Artikel scheint auch interessant zu sein...

ich vermute es liegt an einem fehlenden / falschen Export- Filter in den Notes.inis der betreffenden User: (KB 1092797):

Vergleich doch mal die Versionen und die Einträge in den EDITEXP= Zeilen der Notes.ini von einem funktionierenden und einem nicht funktionierenden Client...

Using Notes 5.0.2 through 5.0.4, you attempt to import a Microsoft Word 97 or RTF file through the @Command([FileImport]) formula with parameters:

@Command([FileImport]; "MicrosoftWord RTF"; "filename")

However, the import fails and the following error displays:

"Import/Export not configured."

If you search the NOTES.INI file for the following line:

"EDITIMP2=MicrosoftWord RTF,0,_IRTF,,.DOC,.RTF,,2,"

you find only the following line in 5.0.2 through 5.0.4:

"EDITIMP2=Microsoft RTF,0,_IW4W,_IRTF,.DOC,.RTF,,2,"

If you remove the word "Word" from the @Command formula, the import continues to fail and returns the following two errors:

"No version # in NOTES.INI, using default."

"File not found."


Solution
This issue was reported to Lotus Software Quality Engineering and addressed in Notes 5.0.5 and Notes 6.0.  The following two workarounds are available:

1. Add a copy of the version to the NOTES.INI as follows:

Keep the line:

EDITIMP2=Microsoft RTF,0,_IW4W,_IRTF,.DOC,.RTF,,2,

And add the following line:

EDITIMPxx=MicrosoftWORD RTF,0,_IRTF,,.DOC,.RTF,,2,  (where xx is any number not yet used)

Use MicrosoftWord RTF instead of Microsoft RTF:

@Command([FileImport];"MicrosoftWord RTF";"C:\\temp\\import.rtf")


2. Add a version control into the Script and @Functions procedure so that these continue to work despite which Notes Client is installed.

Add the following to the Database Script Postopen or to Form Postopen:

Sub Postopen(Source As Notesuidatabase)
 Dim session As NotesSession
 Set session = New NotesSession
 Dim sVersion As String
 Dim iBVersion As Integer
 
 sVersion = Trim(session.NotesVersion)
 ' NotesBuildVersion is a R5 command but ignored by 4.x
 iBVersion = session.NotesBuildVersion
 'if 4.x then use _IRTF else if 5.0.1 use _IRTF else _IW4W (5.0.2 and above)
 If Instr(sVersion, "5.") >= 1 Then
  If Instr(sVersion, "5.0.1") >= 1 Then
   Call session.SetEnvironmentVar ("$RTFFilterVersion", "_IRTF")
  Else
   Call session.SetEnvironmentVar ("$RTFFilterVersion", "_IW4W")
  End If
 Else
  Call session.SetEnvironmentVar ("$RTFFilterVersion", "_IRTF")
 End If
End Sub

Formula routine for Importing Footer and Header RTF files:

@Command([EditGotoField]; "Body");
sFooter := "c:\\FOOT.RTF";
sHeader := "c:\\HEAD.RTF";
REM "enviroment variable $RTFFilterVersion set in database script.postopen ";
REM "if 4.x then use _IRTF else if 5.0.1 use _IRTF else _IW4W (5.0.2 and above)";
bVerity :=@If(@TextToNumber(@Version) < 166; @False;@If(@Environment("$RTFFilterVersion") <= "_IRTF"; @False; @True));
sFilter := @If(bVerity;  "Microsoft RTF"; "MicrosoftWord RTF");
@Command([FileImport]; sFilter; sHeader);
@Command([TextNormal]);
@Command([EditInsertText]; @NewLine + @NewLine);
@Command([FileImport]; sFilter; sFooter);
@Command([EditGotoField]; "SendTo")

Supporting Information:

Beginning with Notes 5.0.2, the import technology was changed to use filters from Verity.  This is documented in the New Features section of the 5.0.2 QMR Release Notes (Document 7003253 ).  Additionally, the filter list in the NOTES.INI was corrected beginning with 5.0.2.  The former import entry:

EDITIMP2=MicrosoftWord RTF,0,_IRTF,,.DOC,.RTF,,2,

was changed to omit the word "WORD":

EDITIMP2=Microsoft RTF,0,_IW4W,_IRTF,.DOC,.RTF,,2,

The _IW4W parameter above means that Notes first attempts to use the new import technology from Verity.  The _IRTF is a fallback to the old technology if the Verity technology does not work.  The original text "Microsoft Word RTF" was incorrect and "Microsoft RTF" is the correct label.



Gruss
Torsten (Tode)

P.S.: Da mein Nickname immer mal wieder für Verwirrung sorgt: Tode hat NICHTS mit Tod zu tun. So klingt es einfach, wenn ein 2- Jähriger versucht "Torsten" zu sagen... das klingt dann so: "Tooode" (langes O, das r, s und n werden verschluckt, das t wird zum badischen d)

Offline den_denver

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Re: "Datei nicht vorhanden" bei Mail-Export
« Antwort #5 am: 05.10.04 - 13:45:59 »
So, das Problem ist gelöst. Nachdem mir ein Lotus-Hotline-Fritze den dezenten Hinweis auf die etwas lange Datenpfadangabe gegeben habe habe ich also den Wert in der Notes.ini geändert.
Alt: c:\dokumente und einstellungen\marktleiter343\lotus\notes\data
Neu: c:\dokume~1\marktl~1\lotus\notes\data

Siehe da, jetzt funktioniert es!!

Gruß
Dennis

 

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