Autor Thema: Summen und Leserfelder  (Gelesen 2695 mal)

Offline pippo

  • Gold Platin u.s.w. member:)
  • *****
  • Beiträge: 580
  • I love YaBB 1G - SP1!
Summen und Leserfelder
« am: 07.10.03 - 18:23:25 »
Hallo,

was mache ich falsch?

habe LeserFelder in Dokumenten

Nun macht Notes in den Ansichten nicht die Summe der Dokumente, welche ein User sieht, sondern die Summen aller Dokumente

Kann mir da jemand bitte helfen

Grüße, Pippo

Glombi

  • Gast
Re:Summen und Leserfelder
« Antwort #1 am: 07.10.03 - 21:22:12 »
Hi,
auf welche Art summiert Du?
Ein Spalte mit dem Wert 1 und dann als Summe mit Einzelwerte verbergen oder @DocDescendands / @DocChildren?

Andreas

Offline pippo

  • Gold Platin u.s.w. member:)
  • *****
  • Beiträge: 580
  • I love YaBB 1G - SP1!
Re:Summen und Leserfelder
« Antwort #2 am: 08.10.03 - 08:39:03 »
Hallo,
danke für die Antwort...

habe ganz einfach eine Spalte mit Zahlen (Zahlen werden in Dokument eingegeben)

habe dann noch Kategorien...


Grüße, Pippo

Glombi

  • Gast
Re:Summen und Leserfelder
« Antwort #3 am: 08.10.03 - 09:57:24 »
Das Problem wird sein, dass der View Index - und damit auch die Summe der Kategorie - auf dem Server, der alles lesen darf, berechnet wird. Daher wird die Summe aller Dokumente berechnet. Wenn Du einige Dokumente nicht lesen darfst, werden diese nicht angezeigt, die Summe bleibt aber die alte.

Um das zu umgehen, muss man wohl mit privaten Ansichten arbeiten.

Andreas

Offline pippo

  • Gold Platin u.s.w. member:)
  • *****
  • Beiträge: 580
  • I love YaBB 1G - SP1!
Re:Summen und Leserfelder
« Antwort #4 am: 08.10.03 - 10:22:27 »
Hallo,

das kann doch nicht sein!!!

habe eine Anwendung wo jede Abteilung Ihre Daten sieht und bearbeitet - die Summen sind jetzt nicht die Summen der Abteilung, sonder die Gesamtsumme

das ist ja eine sch...

hast Du auch so eine DB?

stell Dir vor wir hatte mal eine Testversion von Notes auf HOST - dort hat es die Summen richtig angezeigt. Aber Notes war dort so unstabil, dass wir es wieder entfernt haben

Hat da noch niemand ein Mail an Lotus geschrieben???

Grüße, Pippo

Grüße, Pippo

Offline Rob Green

  • Freund des Hauses!
  • Gold Platin u.s.w. member:)
  • *****
  • Beiträge: 2.651
  • Geschlecht: Männlich
    • Meipor
Re:Summen und Leserfelder
« Antwort #5 am: 08.10.03 - 13:22:43 »
schon bekannt und vorneweg: schlechte Nachrichten leider

http://eknori.dyndns.org/knowledge/kbnv11.nsf/34ccb724696466a48525667500536b5e/228e51252b9cb0da85256839005bf599?OpenDocument&Highlight=0,*reader*,*view*

View Column Totals and Categories Appear Incorrectly when Documents have Reader Names

Problem:

In a shared, categorized view that displays documents with a Reader Name field, column totals reflect all documents, even though you might have read access to only subset of the documents.

Furthermore, in Notes 4.x, if you don't have read access to any documents in a specific category, the category still displays in the view.

For example, if you have read access to only one document in a category, but the database contains two documents that match that category, the column total will display two as the total. In addition, if you don't have read access to any documents in a specific category, the category will display in the view as a category that can't be expanded.

Why does this happen and is this a potential breach of security? Could a user create a categorized, private view and gain access to all the information which is supposed to be secure?

Solution:

When a shared view is created by the database Designer or Manager, the view index is stored on the server and all documents that the server has access to are included in the view index. Therefore, the column totals reflect the total number of documents on the server, not the total number of documents to which each end user has read access. This issue was reported to Lotus Software Quality Engineering; however, it was determined that modifying this view behavior would result in huge performance degradation on the view and server. There are no plans to modify this behavior in Notes R5.

When a private view is created, only the documents that the user has read access to will be included in the view index. Anyone with a minimum of Reader Access to a database can create a private view, but the view index for that view is stored in their local Desktop file.

Security Concerns

Any user who has access to a shared view will be able to see the categorized pieces of information for all documents in that view. Therefore:

1. Do not create shared views where documents are categorized by fields that may contain sensitive information without appropriately restricting access to those views.
2. Keep in mind that anyone with Designer or Manager access to your database will be able to create shared views where documents are categorized by fields that may contain sensitive information, and will then be able to view all of that categorized information.
3. Users with Editor Access or less to your database will not be able to build private views which will display data from documents restricted from them by Reader Names Security (even if their views are copies of your shared views).
4. These same guidelines apply to totals and averages you may use in a categorized view.

Supporting Information:



Related Documents:

Users Without the ACL Rights to "Create Personal Views/Folders" Can Paste in a Personal View
Document #: 157148

Grand Total Disappears When "Don't Show Categories Having Zero Documents" Option Selected
Document #: 192508
« Letzte Änderung: 08.10.03 - 13:23:36 von Rob Green »
Vielleicht verdirbt Geld wirklich den Charakter.
Auf keinen Fall aber macht Mangel an Geld ihn besser.
(John Steinbeck)

Meiporblog: http://www.meipor.de/blog
allg. Unternehmerblog: http://www.m-e-x.de/blog

Glombi

  • Gast
Re:Summen und Leserfelder
« Antwort #6 am: 08.10.03 - 13:36:16 »
Wenn pro Abteilung summiert wird, dann mach
a) Ansichten in denen nur eine Abteilung angezeigt wird
oder Ordner
b) Kategorien nach Abteilung (in dem Fall würde Abteilung A nur Ihre Dokumente sehen, aber die Gesamtsumme) und dann noch für die Ansicht die Option setzen "Keine leeren Kategorien anzeigen"
c) ein Export nach Excel oder nutze NotesToChart

Ich finde das Verhalten von Notes in diesem Fall konsistent, wenn auch unschön für den einzelnen User. Daher muss man das bei der Programmierung berücksichtigen.

Andreas
« Letzte Änderung: 08.10.03 - 13:36:47 von Glombi »

 

Impressum Atnotes.de  -  Powered by Syslords Solutions  -  Datenschutz