Jeder von uns hat sie schon mal gesehen: Die Meldung über die verschiedensten DLLs, die bei einem Update in Benutzung sind (nlsccstr.dll, nnotes.dll, ndgts.dll, nxmlpar.dll, nxmlcommon.dll, um nur mal ein paar zu nennen).
Und (fast) jeder weiss, dass er durch ein umbenennen der betroffenen dlls (oder gleich aller dlls, was aber bei installierten Addons wie Virenscanner, fax-gateway, etc zu problemen führen kann) das Setup ganz einfach durchführen kann.
Was mich aber interessiert ist: Woher kommt die Sperrung, die teilweise nicht einmal durch ein Reboot (natürlich mit abgeschaltetem Domino- Dienst) aufgeboben werden kann ?
Hat schon jemand mal mit passenden Tools analysiert, welcher Prozess die dlls gefangen hält ? Sicherungssoftware ? Virenscanner ? Betriebssystem ?
Das würde mich wirklich mal interessieren...
Gruß
Tode
<EDIT>
Ach ja... die KB liefert im übrigen folgende Erklärungen:
Other reports:
There have been other reports where the install actually crashes rather than pauses, so renaming the DLLs is not an option. In this scenario, the install needs to be cleaned up and run again.
This issue was also reported from a customer installing Domino Designer 5.0.2. In this case, the Notes client was already installed. Moving the JS32.DLL file to the \WINNT directory allowed the install to complete.
In another case, the problem was not reproducible, but can occur using VNC (Virtual Networking Computing) in upgrading from release 6.01 to 6.0.5. The reason why the error message occurs is because the 3rd-party application and the Domino install are using shared memory at the same time, resulting in the pause or crash of the install.
In upgrading from 6.0.3 to 6.5.1 on Windows 2000, one customer found that even after the virus scanners excluded the entire Notes/Domino directory, that seven (7) DLLs still had to be renamed for the upgrade installation to complete:
js32.dll
namhook.dll
nnotes.dll
nlsccstr.dll
nstrings.dll
nxmlcommon.dll
nxmlpar.dll
In another case of the js32.dll error message, it was found that Domino was set to run automatically as a service. Despite quitting Domino, errors were still seen. Changing the Domino service to run manually, or disabling it and bouncing the server, allowed the upgrade to complete successfully in one case.