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Domino 9 und frühere Versionen => Administration & Userprobleme => Thema gestartet von: Piet_R. am 15.08.02 - 08:53:21

Titel: Fehlermeldungen
Beitrag von: Piet_R. am 15.08.02 - 08:53:21
In einer Dokumentendatenbank mit Index auf die Anhänge ( Notes Client 5.08 ) erscheint nach Doppelklick auf ein Dokument im Suchergebnis folgende Fehlermeldung:

Netzwerkoperation wurde nicht in angemessener Zeit abgeschlossen; bitte wiederholen


Der Client stellt sich schlafend!!!

Woran kann das liegen?
Titel: Re: Fehlermeldungen
Beitrag von: Ute am 15.08.02 - 09:16:32
passiert das immer und auf allen Clients ?
was ist mit den anderen DB's auf dem Server ?
Titel: Re: Fehlermeldungen
Beitrag von: taheri am 15.08.02 - 09:32:24
Hallo ,

ist das ein Server-datenbank mit der Clienet Lokal arbeitet? keine Lokale Replik
Titel: Re: Fehlermeldungen
Beitrag von: Piet_R. am 15.08.02 - 14:26:46
Es handelt sich um eine Datenbank auf dem Hauptserver und bei anderen Clients tritt dieses Phänomen auch auf...
Titel: Re: Fehlermeldungen
Beitrag von: Meff am 15.08.02 - 14:31:16
Hi Piet_R.,

hab ich in der Knowledgebase gefunden :

R5 Full-Text-Indexed Documents Containing Large Attachments Taking Long Time to Open

Problem:

In Notes R5, you find that a full-text-indexed document containing a large attachment takes an unusually long time to open from a search result set, whereas the same document opens immediately if no search is performed.  Also, if the database is on a server, the client may time out with the following error:

"Network Operation did not complete in the reasonable amount of time"

Steps to reproduce:

1.      Create a database containing two documents, Doc1 and Doc2.
2.      Doc1 contains an attachment of about 91 KB
3.      Doc2 contains an attachment of about 9200 KB.
4.      Search for a word contained in both documents.
5.      Doc1 will open in seconds.
6.      Doc2 will take about a minute to open.
7.      Clear the search result.
8.      Open Doc2 without doing any searches; it now opens in seconds.

Solution:

This issue has been reported to Lotus Quality Engineering.

Workaround:  Use the NOTES.INI parameter FT_INDEX_IGNORE_ATTACHMENT_TYPES to selectively remove the large attachment from being included in the full text index.

Supporting Information:

The reason it takes so long to open a document with a large attachment is because Notes is looking through
these large attachments to see whether the attachment icon should be highlighted.

Meff ;)
Titel: Re: Fehlermeldungen
Beitrag von: Piet_R. am 15.08.02 - 14:54:22
VIELEN DANK!!!