Nach einer seeeehr langen Zeit, viel Geduld und Moderationstätigkeit zwischen dem HCL und Blackberry Support, wurde eine Lösung gefunden.
Das Problem tritt aktuell nur beim Einsatz der Blackberry UEM als MDM auf.
Jede/r, der das gleiche Problem hat, kann sich beim Blackberry Support ein SQL Script schicken lassen, womit aktuell als Workaround die Werte eingetragen und via MDM an die Endgeräte verteilt werden können.
Irgendwann wird das Problem dann endgültig gefixt.
Anbei die weitere Info:
sql query text file "update_appconfig.sql".
Reference ticket 0004998210
This "update_appconfig.sql" file is a "Work Around" for this issue; not the permanent fix.
We have opened a ticket with the BlackBerry Development engineering team to resolve this issue permanently.
For your information, the BlackBerry internal development ticket number is "EMM-145815". I cannot give you a date that this issue will be permanently fixed.
While this BlackBerry internal development ticket is not visible to you in any way, you can refer to that ticket number (EMM-145815) should you need to contact BlackBerry Support again about this issue.