Autor Thema: Kalenderproblem bei Terminänderung  (Gelesen 2417 mal)

Offline step

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 6
Kalenderproblem bei Terminänderung
« am: 27.10.06 - 14:03:34 »
Folgender Fall:
Ein User hat eine Reihe von wiederkehrenden Terminen. Einige wurden abgesagt, andere verlegt/geändert.
Letzten Monat haben wir ein Client Update durchgeführt von 5.0.8 auf 6.5.3. Nun funktioniert das Ändern der Termine nicht mehr. Beim 6er Template werden die Buttons "im Kopf" angezeigt, jedoch greift der "Code" nicht mehr. Es passiert nichts - der Eintrag bleibt wie gehabt. Bei einer Rückspielung auf die 5er Schablone fehlen die Buttons komplett. Auch mit einem load convert bleibt das Problem.
Ist die Client Version (6.5.3) schuld?!
« Letzte Änderung: 27.10.06 - 14:20:28 von step »

Offline nevsle

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 18
  • Geschlecht: Männlich
Re: Kalenderproblem bei Terminänderung
« Antwort #1 am: 27.10.06 - 21:57:11 »
Hallo,

ja ist sie. Wenn ich dich richtig verstanden habe möchtest du einen Termin oder eine Errinnerung nachträglich ändern. Dies wurde in der Version 6 nicht implementiert. Wahrscheinlich gab es mit der Version 5 zu viele Probleme beim nachträglichen ändern. Sorry, aber damit wirst du wohl leben müssen wenn du die Version 6 weiter nutzen willst.
ciao Nevsle

**** Lotus Notes works as designed ****

Offline step

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 6
Re: Kalenderproblem bei Terminänderung
« Antwort #2 am: 30.10.06 - 08:21:00 »
Danke für die Antwort. Die Sachlage ist nachvollziehbar ... allerdings nicht befriedigend  :'( :(

Offline Lossa

  • Gold Platin u.s.w. member:)
  • *****
  • Beiträge: 1.404
  • Geschlecht: Männlich
    • alphaTrain
Re: Kalenderproblem bei Terminänderung
« Antwort #3 am: 30.10.06 - 11:41:32 »
Hallo,

ein Blick in die Hilfe täte hier die Löscung bringen:

Sometimes, in a series of repeating meetings, some instances of those meetings are rescheduled for different meeting times. The Chair of a repeating meeting may decide to synchronize all or some of the repeating  meetings to be at the same time.
For example, suppose a user (the Chair) creates a standard 5-day repeating meeting that starts at 8 am and ends at 9 am. The Tuesday meeting is then rescheduled to take place an hour later (9 - 10 am), and the Thursday meeting is rescheduled to take place 2 hours later (10 - 11 am).  Finally, the Monday meeting is rescheduled to take place from 1 to 2 pm. The Chair then decides to synchronize all instances of the meeting with the Monday meeting time.  Alternatively, the Chair could decide to reset only some of the meetings for that time. 
This feature gives users the option of resetting the times on some or all meeting instances based on one instance's times.
In order to take advantage of this feature, ask your administrator to enable the Calendaring and Scheduling ResetTimes feature in the associated Desktop policy.
  1.   Open the meeting notice.
  2.   Click Actions - Reschedule. The Reschedule Options dialog appears.
  3.   Change meeting time and/or date. Click OK. The Change Repeating Entry dialog appears.
  4.   Choose the instances to reschedule and click OK. If the meeting has been broken up, the Repeating Reschedule Options dialog appears.
  5.   In "Choose how to reschedule," select one of the following:
Adjust the start and end of each rescheduled meeting by the same amount - This option allows users to reschedule all instances of the meeting to the same degree that the current instance is being changed. To use the example above, the Thursday meeting is rescheduled to occur an hour and a half later than the currently scheduled time. This option allows the user to reschedule all instances of the meeting to begin an hour and a half later than their currently scheduled time. 
Set the start and end of each rescheduled meeting to be the same time of day - This option allows users to reset the times for all instances of the meeting to match that of the meeting being changed. To use the example above, the Thursday meeting is rescheduled to occur from 2:30 - 3:15 pm. This option allows the user to set all instances of the meeting to take place from 2:30 - 3:15 pm on their respective dates.
Note  The dialog shows you how each option affects the meeting times.
  6.   In "Choose which meetings to reschedule," you can see a verification of the change to the original meeting. All other repeating meetings affected by this change appear in a list box. The proposed adjusted meeting time for each meeting is also shown. All meetings are all selected by default. Deselect any meetings that you do not want to reschedule.
  7.   Click OK. The times for all selected meeting instances are changed. De-selected instances will not be modified.

Viele Grüße

Ulrich Lossa
Aktiv als Notes Admin und Entwickler seit Version 1.
Freier Trainer und Berater.
Zertifiziert für alle Versionen SA und DB.
HCL Certified Administrator
IBM Certified Advanced Application Developer (PCLP AD)
IBM Certified Advanced System Administrator (PCLP SA)
IBM Certified Instructor for System Administration and Application Development ( CLI)
IBM Certified Instructor for Websphere Software
IBM Certified Instructor for DB2
http://www.alphatrain.de
Lossa@alphatrain.de

Offline step

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 6
Re: Kalenderproblem bei Terminänderung
« Antwort #4 am: 30.10.06 - 13:14:25 »
Hi,
I think, you don`t understand the problem correctly.

Our problem is the difference between Release 5.0.8 and 6.5.3. Some month ago we started the migration of all clients to release 6.5.3. I think (like nevsle) that our problem was created by this migration; because the function of release 5.0.8 is not given in release 6.5.3 in this way!

here a little overview:
beginning of 2006: A list of Events in 2006 & 07 are created.
over the year 2006: Some Events are rescheduled.
september 2006: migration from 5.0.8 to 6.5.3.
oktober: user wants to reschedule one of these events. its not possible, the buttons don`t work...
« Letzte Änderung: 30.10.06 - 13:19:33 von step »

Offline Steve_O.

  • Gold Platin u.s.w. member:)
  • *****
  • Beiträge: 857
  • Geschlecht: Männlich
Re: Kalenderproblem bei Terminänderung
« Antwort #5 am: 30.10.06 - 13:26:29 »
Nur ein Tipp an step:
Lossa ist auf höchstem Niveau deutschsprachig!

Da er international tätig ist,
hat der einen Auszug aus der sich bei ihm im Einsatz befindlichen englischen Hilfe kopiert.   ;)
"Wir können Probleme nicht mit dem Denken lösen,
das zu ihnen geführt hat." ( A. Einstein )
________

Offline step

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 6
Re: Kalenderproblem bei Terminänderung
« Antwort #6 am: 30.10.06 - 13:40:34 »
Na gut, aber Englisch kann er dann ja 100%ig  ;D

Offline Steve_O.

  • Gold Platin u.s.w. member:)
  • *****
  • Beiträge: 857
  • Geschlecht: Männlich
Re: Kalenderproblem bei Terminänderung
« Antwort #7 am: 31.10.06 - 10:40:18 »
DAS muss er erst beweisen...!
Aus der Hilfe kopieren und hier einfügen kann ( fast ) jeder...  ;D
"Wir können Probleme nicht mit dem Denken lösen,
das zu ihnen geführt hat." ( A. Einstein )
________

 

Impressum Atnotes.de  -  Powered by Syslords Solutions  -  Datenschutz