Autor Thema: Kalenderprofil ändert sich  (Gelesen 1232 mal)

Offline Invi7x

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 29
  • Ich liebe dieses Forum!
Kalenderprofil ändert sich
« am: 24.11.05 - 15:37:51 »
Hallo Community,

mein Problem betrifft AW, die Kollegen mit Manager/Editorenrecht auf Ihre Mail-DB berechtigt haben.
Die zusätzl. auf die Mail-DB Berechtigten verschicken z.B. Mails/erstellen Termine/Einladungen etc.
Dabei kommt es i.d.R. über Nacht (manchmal) vor, dass der Eintrag "Besitzer der Maildatei" im Kalenderprofil durch den zusätzl. Berechtigten ersetzt wird.
Bisher hilft hier nur das händische Einfügen des alten Eintrages, wenn das Problem entdeckt wurde.

Mein einziger Anhaltspunkt war, dass im Delegierungsprofil im Feld "Wer darf meinen Kalender verwalten" die zusätzl. Berechtigten unbedingt aufgenommen sein müssen, da es sonst bei einigen Aktionen das Kalenderprofil zerschiessen könnte.
Leider ist das Delegierungsprofil bei den AW richtig gesetzt.

Keine Ahnung, warum sich das so verhält. Bei den ganzen Sammelmailboxen gibt es dieses Problem nicht.

Hat jmd. eine Idee, woran das liegen könnte ? Ist das ein bekannter Bug o.ä ?  :-:

Offline Invi7x

  • Frischling
  • *
  • Beiträge: 29
  • Ich liebe dieses Forum!
Re: Kalenderprofil ändert sich
« Antwort #1 am: 24.11.05 - 17:16:21 »
Ich gebe mir die Lösung mal selber  ;D Interessiert bestimmt auch andere ....


Problem

You use the Calendaring & Scheduling functionality in Notes/Domino 4.5x/4.6x/5.x, and you have an Assistant manage your calendar.  Occasionally you notice that the Assistant's name appears in the your letterhead.  When you look at the  'Mail File Owner' field in your Calendar Profile (under Actions, Calendar Tools, Calendar Profile in your mail file), you see the Assistant's name instead of your name.  You have given your Assistant the proper editor rights to your mail file via your Delegation Profile.

This issue is known to occur under the following scenarios in Notes/Domino 4.5x and 4.6x:

-  if the mail file is replicated; this issue has been addressed in Notes/Domino 4.5.4a, 4.5.5, and 4.6.2.  SPR #RJAN3GDL3J

Refer to the following document for more information on this specific problem and fix information:  "Profile Documents Are Replaced by Default Profile, and Do Not Transfer During Mail File Replication" (#165093)

-  if the mail file is clustered on a server; this issue has been addressed in Notes/Domino 4.5.7 and 4.6.3b.  SPR #SALR3Y8NZH

Refer to the following document for more information on this specific problem and fix information:  "Problems with Replicating Calendar Profile Documents in Clustered Server Environment" (#163992)

However, neither of these scenarios fits your particular case.  Your mail file is neither replicated, nor is it on a clustered server.


Solution


This issue has been reported to Lotus Quality Engineering (SPR #JON3J5GG5).  There are no plans to address this issue.

Unlike the other two issues above, this issue occurs not only in Notes 4.5x/4.6x Client and Domino 4.5x/4.6x Server, but also in Notes R5 Client and Domino R5 Server.  The 'Mail File Owner' field in your Calendar Profile gets changed to the name of the Assistant; the Assistant has never looked at or modified your Calendar Profile or Delegation Profile.

Supporting Information:

Steps to Reproduce Problem (in 4.5x/4.6x):

1.   Create two Notes users and add the mail files to a single desktop.  Make sure there is a correct Location document for each user.  (Tip: It is best to set up the location documents with the respective IDs so that when you switch location documents, you have also switched User IDs.)
2.   Select the Location document for User A (the manager) and select Actions, Mail Tools, Delegation Profile.
3.   Set up the profile so that User B (the assistant) has complete access to User A's mail file.  Do NOT create a Calendar Profile.
4.   Switch to User B and display the Calendar Profile for User A's database.
5.   Note that the default name for User A's Calendar Profile is User B.
6.   If the profile is saved and reopened by User A, the Calendar Profile still displays User B's name.


MOD

  • Gast
Re: Kalenderprofil ändert sich
« Antwort #2 am: 24.11.05 - 18:30:06 »
Unlike the other two issues above, this issue occurs not only in Notes 4.5x/4.6x Client and Domino 4.5x/4.6x Server, but also in Notes R5 Client and Domino R5 Server. 

Ich kann dieses Phänomen unter Domino Notes 6.5.x nicht bestätigen.

Ich kann weiterhin auch keine technotes auf IBM zu diesem Thema zu Domino / Notes 6.x finden.

 ;D MOD

 

Impressum Atnotes.de  -  Powered by Syslords Solutions  -  Datenschutz