Autor Thema: Zeitformat AM/PM  (Gelesen 6392 mal)

Offline voodoo

  • Junior Mitglied
  • **
  • Beiträge: 76
  • Geschlecht: Männlich
Zeitformat AM/PM
« am: 04.03.05 - 11:23:27 »
Hallo,

ein Domino-Server, Version 5 auf WinNT zeigt die Uhrzeit im Format hh:mm:ss AM/PM an. Das Datum wird richtig angezeigt (dd.mm.yyyy)In der Notes.ini habe ich eingestellt:

Region=DE
ClockType=24_Hour

Hat nicht geholfen.

Die Regionaleinstellungen unter Windows sind auf deutsch eingestellt, unter Windows wird auch das korrekte Zeitformat angezeigt.

Zu diesem Thema lief hier im Dezember schon mal ein Thread, aber dort konnte ich nichts finden, das mir helfen könnte.

Ach ja, der Server ist 5.0.2c
Soll demnächst upgedatet werden, aber bis dahin wäre es schön, wenn die Zeit trotzdem richtig angezeigt würde.

Ich habe die Umgebung erst seit ein paar Wochen "unter mir". Bis vor eineinhalb Monaten soll die Anzeige auch noch korrekt gewesen sein. Natürlich hat niemand was verändert :-)

Hat jemand eine Idee, woran das noch liegen könnte?
--

Thorsten de Vries

CLP Designer 6
CLP Designer R5
CLP Admin 6
PCLP Admin R5

Glombi

  • Gast
Re: Zeitformat AM/PM
« Antwort #1 am: 04.03.05 - 11:26:35 »
Läuft der Domino Server als Service?
2 wichtige Aussagen habe ich fett markiert - nur für den Fall der Fälle  ;)

Falls ja - hier der KBASE Artikel dazu:

Title:   
   How to Set Date/Time Format for Domino R5 Running as a Windows Service
Product:   Lotus Domino  >  Lotus Domino Server  >  Version 5.x
Platform(s):   Windows 2000 Server, Windows NT
Date:   29.06.2004
Doc Number:   1089142


This document is based on the following Software Problem Report (SPR):
About SPRs
SPR Number   SPR Status   SPR Fixed Release
TBOX627RQJ   Initial Evaluation   Not Applicable
Problem
You have configured the date/time format in the "Regional Settings" property on Windows.  However, this change does not take effect when the Domino R5 server is launched as Windows NT/2000 service.  How can you configure the  date/time format on a Domino server console running as a service without rebooting the Domino server?



Solution
To do this when the Domino server is running as a Windows service, you need to change Windows Registry values.  There are four Registry values for each component, as detailed below.  It is important to note that this has been tested in Notes/Domino 6.x, and adjusting the Registry values does not work on the 6.x code stream.

NOTE:  The information in this Technote is presented as a guideline for making changes within the Windows Registry. The Windows Registry is central to the operation of Windows, and any changes must be performed with care. As with any configuration change, it is highly recommended that customers have complete backups of computer systems and data files before attempting the following procedure, in order to facilitate recovery from system file corruption or other possible failures. Lotus Software does NOT recommend that customers make changes to the Windows Registry without the assistance of Microsoft Technical Support. Further, customers who manually modify the Windows Registry may not be eligible for Microsoft Technical Support until Windows is reinstalled. Customers making changes to the Windows Registry do so at their own risk.

Date format:
 Registry value: HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International\iDate
 Description: 0 - MM/DD/YYYY
   1 - DD/MM/YYYY
   2 - YYYY/MM/DD

Date separator:
 Registry value: HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International\sDate
 Description: Specify separator character for date.  It can be longer than one character if desired.

Time format:
 Registry value: HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International\iTime
 Description: 0 - 12 hour format
   1 - 24 hour format

Time separator:
 Registry value: HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International\sTime
 Description: Specify separator character for time.  It can be longer than one character if desired.

Short date format:
 Registry value: HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International\sShortDate
 Description: Specify format for dates, e.g. dd/MM/yyyy


Supporting Information:
If the date/time format is changed on a Domino server that is running as a service via Control Panel -> Regional Setting, the Domino server must be completely stopped and then restarted.  The date format changes do not take effect if the service is stopped and then started.  The server must be stopped by using a quit command like "q" or "quit".  Even using the command "restart server" is not sufficient.

This issue has been reported to Lotus software Quality Engineering.


Andreas
« Letzte Änderung: 04.03.05 - 11:28:48 von Glombi »

Offline techner

  • Aktives Mitglied
  • ***
  • Beiträge: 118
Re: Zeitformat AM/PM
« Antwort #2 am: 04.03.05 - 11:45:54 »
Bei uns war die Ursache defekte Profile der User im TerminalServer/Citrix-Umfeld. Immer wenn die User beim Anmelden von einem bestimmten Server bedient wurden war die Anzeige im amerik. Format. Mit saubererem Profil wieder OK.

Glombi

  • Gast
Re: Zeitformat AM/PM
« Antwort #3 am: 04.03.05 - 11:47:53 »
Es wäre natürlich schön gewesen, wenn er gesägt hätte, WO "das" Datum falsch angezeigt wird: In einer Ansicht oder in einem Dokument.
Aber so, stochern im Nebel...

Andreas

Offline voodoo

  • Junior Mitglied
  • **
  • Beiträge: 76
  • Geschlecht: Männlich
Re: Zeitformat AM/PM
« Antwort #4 am: 04.03.05 - 11:54:42 »
Sorry:

es geht um die Anzeige auf der Konsole bzw. im Log.
--

Thorsten de Vries

CLP Designer 6
CLP Designer R5
CLP Admin 6
PCLP Admin R5

 

Impressum Atnotes.de  -  Powered by Syslords Solutions  -  Datenschutz