Es hat ewig gedauert, bis wir den Fehler gefunden haben.
Das Problem war folgendes:
Server 5.0.11
Der Client "schiesst" bei View.AllEntries den Domino Server mit der Meldung "Puffer zu klein ..." komplett ab, der Domino Server wird mit der Meldung, dass ein Memory Breakpunkt erreicht ist, gekillt.
In unserer Testumgebung konnte das Szenario nachgestellt werden. Dabei kann der gecrashte Domino Server meist nur über Neustart des Betriebssystemes neu gestartet werden. Wird als Default Debugger nsd statt quincy aktiviert, kann der Server nach Wegschreibens eines Debug Files als Dienst neu gestartet werden (bei nsd als Debugger hat das Debug File mehr als 1000 Seiten !!! - das zu diesem Debugg Programm), ohne das Betriebssystem neu zu starten.
Problemlösungen:
Workaround wie unten von der IBM beschrieben.
Update auf Domino Server 5.0.12 (dort ist das Problem behoben).
Mail von der IBM:
Hi,
I'm contacting you in relation to your PMR ##### - I would just like to update you that I have collaborated with our server team advisor on this issue and have the following to report... Your analysis of this issue is 100% correct. The identified issue is with the view.Allentries method. This crash is caused by an overwrite of memory in the GetCollectionData transaction where a buffer is written past the limit.
A fix was introduced in Domino 5.0.12 for SPR #CMCY5BY22L for this issue - please see the following URL...
http://www-10.lotus.com/ldd/r5fixlist.nsf/Search?SearchView&Query=CMCY5BY22L&SearchOrder=0&Start=1&Count=100 It is recommended that you upgrade your server to 5.0.12 to resolve this issue.
OR
As for workaround, the process would be, assuming the code has :
Set view = db.GetView( Folder )
Set vc = view.AllEntries
It would need to be changed to something like :
Set view = db.GetView( Folder )
Set doc = view.getfirstdocument
While Not doc Is Nothing
Set doc = view.getnextdocument
Wend
Your time and analysis of this issue has been a great aid identifying this issue - I hope that my update has helped and please update me of your thought or results in testing the workaround or whether you plan to upgrade the server.
If you have any questions regarding the above, please do not hesitate to contact Lotus Support. We will be more than happy to assist.
Regards,
Hoffe das hilft dir weiter..
lG
-daniel